e

Η κατανάλωση ψαριών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

4 November 2011 at 15:02. Filed under: Ομορφιά - Διατροφή

ermoumag ermoumag diatrofi sardines Η κατανάλωση ψαριών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Οι γυναίκες που καταναλώνουν περισσότερες από τρεις μερίδες ψαριών την εβδομάδα έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό, σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση “American Journal of Clinical Nutrition”. Πιο συγκεκριμένα, όσες γυναίκες κατανάλωναν ψάρια είχαν 16% λιγότερες πιθανότητες να βιώσουν ένα εγκεφαλικό επεισόδιο μέσα στα επόμενα 10 έτη, σε σχέση με εκείνες που κατανάλωναν ψάρια λιγότερες από μία φορά την εβδομάδα.

“Η κατανάλωση ψαριών είναι σε πολλές χώρες χαμηλή και η αύξησή της θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικά οφέλη για την υγεία των ατόμων” τονίζει ο Dr. Dariush Mozaffarian, από τη σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Harvard. Την καλύτερη επιλογή, βέβαια, αποτελούν τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολωμός, η τσιπούρα, η σφυρίδα και οι σαρδέλες, που είναι πλούσια στα ευεργετικά για την υγεία ω-3 λιπαρά οξέα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη συγγραφέα της μελέτης, Dr. Susanna Larsson, από το Ινστιτούτο “Karolinska” της Στοκχόλμης, τα συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά φαίνεται πως συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο, αφού μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα.

Στη συγκεκριμένη μελέτη συμμετείχαν 34.670 γυναίκες ηλικίας 49 έως 83 ετών, οι οποίες δεν έπασχαν από καρκίνο ή καρδιαγγειακά νοσήματα κατά την έναρξη της μελέτης, το 1997. Δέκα χρόνια μετά, 1.680 γυναίκες (4%) έπαθαν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο, το οποίο προκαλείται από την απόφραξη κάποιας αρτηρίας που παρέχει αίμα στον εγκέφαλο. Οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερες από τρεις μερίδες ψαριών την εβδομάδα είχαν 16% λιγότερες πιθανότητες  να πάθουν εγκεφαλικό σε σχέση με εκείνες που κατανάλωναν ψάρια λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.

Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα είναι ισοδύναμο με αυτό που προκαλούν οι στατίνες. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως οι ερευνητές αξιολόγησαν την ποιότητα της διατροφής των συγκεκριμένων γυναικών μόνο μία φορά κατά την έναρξη της μελέτης με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, κάτι που μπορεί να οδηγεί στην υποεκτίμηση της σχέσης ανάμεσα στην κατανάλωση ψαριών και την πιθανότητα ανάπτυξης εγκεφαλικού επεισοδίου. Έτσι, η πραγματική μείωση του κινδύνου μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη!

ΠΗΓΗ: Larsson SC, Virtamo J, Wolk A. Fish consumption and risk of stroke in Swedish women. Am J Clin Nutr. 2010 Dec 29.

Originally posted 2011-01-28 10:52:39. Republished by Blog Post Promoter

One Response

Related posts

Διατροφή για υγιή και όμορφα μαλλιάΚαλαμάρια νισουάζΗ κατανάλωση αναψυκτικών και ο καρδιαγγειακός κίνδυνος Σοκολάτα και κατάθλιψηΠαγκόσμια Ημέρα ΔιατροφήςΥγιεινές επιλογές και εκτός σπιτιούΨάρι φρέσκο ή ιχθυοκαλλιέργειας;Η ενασχόληση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή κατά τη διάρκεια του γεύματος σχετίζεται με την υπερκατανάλωση τροφήςΕπικίνδυνες οι δίαιτες πλούσιες σε λίποςΓεμιστές Πιπεριές με ΣταφίδεςΧειμωνιάτικη Συνταγή: Σούπα με κουνουπίδι και κάρδαμοΙδιόρρυθμες δίαιτες: Τηρούν τις υποσχέσεις τους;Η Μεσογειακή Διατροφή συμβάλλει στην αντιμετώπιση του Μεταβολικού ΣυνδρόμουΠέννες με Κοτόπουλο, Μπρόκολο και Πιπεριές4 μύθοι διατροφής που μπορεί να σας παχύνουν!5 υπερτροφές για πιο επίπεδη κοιλιάΤι να φάω όταν βγαίνω έξω;Οι ρυτίδες του προσώπου αποκαλύπτουν στοιχεία για την οστική υγείαΑπαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για το αδυνάτισμαΤα τακτικά οικογενειακά γεύματα σχετίζονται με την καλύτερη διατροφική υγεία των παιδιών και των εφήβων